Słowem
wstępu, czyli co to jest strategia PULL
Strategia
PULL (z ang. "ciągnąć") to w telegraficznym skrócie
zbiór zaplanowanych działań i/lub zachowań podmiotu (firmy lub,
jak w moim przypadku – osoby) mających na celu zainteresowanie
klienta ofertą tak bardzo, by on sam zabiegał o możliwość
skorzystania z usługi lub nabycia produktu.
W
lepszym jej zrozumieniu może pomóc zabawa w przeciąganie liny:
klient próbuje wyciągnąć usługę od nas, to on wychodzi z
inicjatywą, bo chce nabyć nasz produkt, czy usługę.
Ja
strategię tę stosuję w kwestii związanej ze świadczonymi przez
moją firmę usług dotyczących wsparcia związanego z korzystaniem z portalu LinkedIn.
Od
drugiej strony, jako klient mam kilka swoich ulubionych marek, które
różnymi działaniami po prostu mnie „kupiły” i, żeby je
nabyć, potrafię przemierzyć całe miasto lub nawet pojechać do
innego kraju! Brzmi ridiculous? Mimo to nie jestem w takich
działaniach odosobniona!
I
tym sposobem, w przypadku produktów fizycznych, producent oszczędza
na dystrybucji, bo jej koszty przerzucone są na klienta.
Genialne,
nieprawdaż?
Skoro
jest PULL to
musi być i PUSH
Przeciwieństwem
strategii PULL jest strategia PUSH (ang. pchać), gdzie...
Artykuł został przeniesiony na stronę Gingers Magazine do działu Biznes - kontynuuj jego czytanie...
______________
O AUTORCE
Julia Daroszewska od ośmiu lat zajmuje się ogólnie pojętym marketingiem. Potrafi skutecznie wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku narzędzia, co przekłada się na duże zasięgi i budowanie świadomości wspieranych przez nią marek.
Prowadzi firmę, której główną dziedziną jest wsparcie w zakresie szeroko pojętego Marketingu i Strategii Przedsiębiorstwa. Oferuje pomoc w budowaniu marek tworząc dla nich skuteczne plany działania na konkurencyjnych rynkach.
Julia Daroszewska prowadzi również szkolenia z tworzenia skutecznych profili/kont na LinkedIn i Facebooku - największych Mediów Społecznościowych wspierających biznes.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz