wtorek, 17 lipca 2018

Strategia PULL na usługi Poczty Polskiej


Słowem wstępu, czyli co to jest strategia PULL

Strategia PULL (z ang. "ciągnąć") to w telegraficznym skrócie zbiór zaplanowanych działań i/lub zachowań podmiotu (firmy lub, jak w moim przypadku – osoby) mających na celu zainteresowanie klienta ofertą tak bardzo, by on sam zabiegał o możliwość skorzystania z usługi lub nabycia produktu.
W lepszym jej zrozumieniu może pomóc zabawa w przeciąganie liny: klient próbuje wyciągnąć usługę od nas, to on wychodzi z inicjatywą, bo chce nabyć nasz produkt, czy usługę.

Ja strategię tę stosuję w kwestii związanej ze świadczonymi przez moją firmę usług dotyczących wsparcia związanego z korzystaniem z portalu LinkedIn.

Od drugiej strony, jako klient mam kilka swoich ulubionych marek, które różnymi działaniami po prostu mnie „kupiły” i, żeby je nabyć, potrafię przemierzyć całe miasto lub nawet pojechać do innego kraju! Brzmi ridiculous? Mimo to nie jestem w takich działaniach odosobniona!
I tym sposobem, w przypadku produktów fizycznych, producent oszczędza na dystrybucji, bo jej koszty przerzucone są na klienta.
Genialne, nieprawdaż?


Skoro jest PULL to musi być i PUSH


Przeciwieństwem strategii PULL jest strategia PUSH (ang. pchać), gdzie... 




Artykuł został przeniesiony na stronę Gingers Magazine do działu Biznes - kontynuuj jego czytanie...



______________

O AUTORCE

Julia Daroszewska od ośmiu lat zajmuje się ogólnie pojętym marketingiem. Potrafi skutecznie wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku narzędzia, co przekłada się na duże zasięgi i budowanie świadomości wspieranych przez nią marek.

Prowadzi firmę, której główną dziedziną jest wsparcie w zakresie szeroko pojętego Marketingu i Strategii Przedsiębiorstwa. Oferuje pomoc w budowaniu marek tworząc dla nich skuteczne plany działania na konkurencyjnych rynkach.

Julia Daroszewska prowadzi również szkolenia z tworzenia skutecznych profili/kont na LinkedIn i Facebooku - największych Mediów Społecznościowych wspierających biznes.


OFRTA | KONTAKT 

______________


           Insta       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz